lunes, 12 de noviembre de 2012

Conferència de l'Anna Pérez: El paper del mestr@ i les TAC

Hem començat la setmana de la SAE (Setmana d'Activitats Extraordinàries) amb una conferència de l'Anna Perez (mestra) sobre el paper del mestr@ i les TAC. Ha estat molt interessant i dinàmica ja que ens ha parlat sobre les seves experiències. 
Els aspectes principals que n'extrec són:


  • Primer de tot, que signifiquen les sigles TAC? Significa Tecnologia de l'aprenentatge i el coneixement.
  • Va introduir la xerrada amb una frase que em va cridar molt l'atenció:"Tenim escoles amb estructura del Segle XIX, profes del Segle XX i alumnes del Segle XXI "
  • Anteriorment i actualment la imatge que tenim d'escola, és tots els nens asseguts mirant cap el mestre i el mestre davant donant la xerrada. És molt millor tant per el mestre com per l'alumne manipular i interactuar amb diferents fonts, per tant ens hem de replantejar que cal fer. 
La visió d'escola que normalment es té.  

Els nens manipulen i experimenten 
  • És recomanable aplicar les noves tecnologies a les aules per a diferents activitats però no per a totes. 
  • L'Anna donava molta importància al treball en grup , el saber treballar cooperativament  ja que és molt important tenir-ho present i treballar-ho amb els nens per això moltes vegades un ordinador és un element de grup ja que tot el grup treballa en torn a un ordinador només.

  • Com he esmentat abans el paper del mestre ha de ser d'observador i mediador quan calgui però en un segon pla deixant als nens manipulant i experimentant. 
  • Ens ha presentat una diapositiva del Jordi Adell sobre els sis canvis que s'han de produir en un mestre:

  • Què és l'aprenentatge en xarxa/projectes telemàtics ? 
L'aprenentatge en xarxa o projecte telemàtic és un mètode molt motivador per els nens ja que es tracta de fer grups de tres escoles diferents i crear una història entre les tres. La primera escola fa el plantejament, la segona el nus i la tercera el desenllaç. Cada escola envia la seva part a les altres i les ensenya  en pissarra digital que han fet les altres escoles per poder continuar.

També ens ha parlar de la Taxonomia de Bloom (1956)es basa en una classificació dels diferents objectius i habilitats,els mestres la proposen als seus estudiants. Llistat de capacitats que s'ha de tenir en compte en l'educació.


  • Paraula clau: "EMPOWERMENT/APODERAMENT":
Donar poder  i autoritat als nens i fer-los "amos"del seu propi treball. Fem que a l'aula es treballi d'una manera determinada. 

QUE VOLEM ACONSEGUIR AMB AQUESTS CANVIS ? 



INFORMACIÓ EXTRETA DE LA CONFERÈNCIA DE L'ANNA PÉREZ  , MAPES PROPIS I IMATGES AGAFADES DE GOOGLE

No hay comentarios:

Publicar un comentario