sábado, 3 de noviembre de 2012

Descripció d'una companya. Qui ets tu?

En una de les classes de COED de petit grup vam fer una activitat més dinàmica,aquesta consistia en observar a una companya de classe, fer-li una petita entrevista per si no fos prou amb la informació observada  i realitzar una descripció sobre ella amb el títol: Qui ets tu?
Anteriorment a l'anterior classe ens van ensenyar diferents tipus de descripcions:

Descripció subjectiva: L'autor de la descripció dóna la seva opinió personal del personatge al que descriu. Com per exemple: la descripció que va sortir publicada al diari "Ara" per Albert Pla Nualart l'11 de setembre, sota el títol Entre el talent i l'ego, referent a Manuel Fuentes.

Descripció objectiva: En aquest cas l'autor només descriu els fets que viu amb la persona entrevistada. Com per exemple l'article publicat pel diari "Ara" d'una entrevista que li va fer Bibiana Ballbé, el 29 de setembre, a Manel Fuentes.
Cançons: Es descriu per mitjà d'una d'una cançó, com és el cas de la cançó dels Catarres, Jennifer.



Poesia: Fer una descripció a partir dels versos, com és el cas  de Miquel Martí i Pol amb el seu poema: Si parlo dels teus ulls.



"Si parlo dels teus ulls em fan ressò
cadiretes de boga i un ponent de coloms.
Els teus ulls, tan intensos com un crit en la fosca.
Si parlo dels teus llavis em fan ressò
profundíssimes coves i ritmes de peresa.
Els teus llavis, tan pròxims com la nit.
Si parlo dels teus cabells em fan ressò
platges desconegudes i quietuds d'església.
Els teus cabells, com l'escuma del vent.
Si parlo de les teves mans em fan ressò
melicotons suavíssims i olor de roba antiga.
Les teves mans, tan lleus com un sospir.
Si parlo del teu cos,
del teu cos que he estimat,
només em fa ressò la meva veu,
i llavors tanco avarament els ulls
i em dic, per a mi sol, el secret dels camins
que he seguit lentament a través del teu cos
tan càlid com la llum,
tan dens com el silenci."


Poesia visual: Obra de Joan Brossa
Novel·la: Fer una descripció tot dient com van passant els fets, com passa en el cas del text de Stieg Larsson, Els homes que no estimaven a les dones
Conte: Un bon exemple d'aques tipus de descripció és Xesco Boix qui explicava i cantava el conte Abiyoyo.
Vídeo: Per anunciar la campanya d'estiu del 2009, la marca de cervesa Estrella Damm va fer aquest anunci:



Una vegada vistes les diferents descripcions vam fer la nostra amb una foto i un peu de foto , vam fer una exposició a classe de totes les fotos amb els seus  peus de foto i i cada persona va explicar el seu significat. 



Qui ets tu?


Són les set del matí, a vegades les nou o les onze. Ja estic llesta! baixo carregada amb la bossa , la carpeta i el casc de sobte em desapareixen les mans.
A sota de casa es troba ella tan puntual com sempre, la llum del sol i l’aigua del mar formen la combinació del color dels seus ulls, el seu cabell daurat brilla des de lluny i és tanta la seva llargada que sembla que no s’acabi mai. Aixeca la mirada i em somriu sempre amb el seu bon humor, el meu no ho és tant, m’ajuda amb la bossa i amb la carpeta sense perdre el somriure, mentre jo em poso el casc.
Sense pressa, tan tranquil·la com sempre agafa el seu casc suaument i se´l posa, m’agafo a ella i sento l’olor del seu perfum preferit Euphoria Forbidden.
S’inicia la ruta de cada dia, conversem pel camí, em fa passar una estona agradable i se’m fa més curt.
Quan mou el cap de costat a costat és que alguna cosa no va bé , la miro i veig que algun boig ha fet alguna cosa que podria haver fet que ens poséssim en perill, sospira i jo em quedo més tranquil·la.
Arribem al nostre destí ,decidim seure i seguim parlant sense parar, ens podríem passar hores i hores però la classe comença  i hem de fer silenci encara que en veu baixa seguim la nostra conversa.
L’observo i veig com dirigeix la mirada cap al mestre atenta, pensativa, apassionada... agafa la seva llibreta i amb la seva claredat i el seu ordre , apunta tot allò que més li ha impactat això sí sense descuidar els seus títols, que es veuen des de la Xina i amb els seus color preferits, el rosa i el blau.
Anem a esmorzar i es menja els seus bastons o les seves galetes de cereals , també de vegades li ve la temptació d’anar al bar a prendre’s una pasta de xocolata quan ho fa sempre li trec un tros , ella molt amablement mai té cap problema, en donar-me’n.
Arriba l’hora de dinar , crec que és l’únic moment que la veig amb presses, corre, salta, crida... llavors és quan penso i arribo a la conclusió que aquell dia té pasta per a dinar, li encanta ,millor dit li apassiona si fos per ella cada dia menjaria pasta.
La velocitat de tornada és una mica més accelerada a diferència  del matí, el plat de pasta l’hi està esperant, llavors ho entenc.
De tornada també anem conversant,  ja l’hora que és i després de tot el matí ja diem bestieses  que ens fan no parar de riure’ns  , tan divertida com de costum , penso en totes les vegades que  fem el pallasso i com ens ho passem de bé!
Arribo a casa i em paro a pensar en tot el temps que la conec no l’he vist mai enfadada de veritat i em sorprèn, potser això és bon senyal  o potser ,és que encara falten 20 anys més perquè l’acabi de conèixer.
És tot el contrari com a jo em defineixo, potser per això els nostres caràcters s’avenen bé , em sap entendre i comprendre i la confiança que tenim ens fa seguir endavant

Tenim molta confiança i ens divertim molt juntes
INFORMACIÓ EXTRETA DELS APUNTS A CLASSE, DESCRIPCIÓ I FOTOGRAFIA PRÒPIA  

No hay comentarios:

Publicar un comentario