domingo, 28 de octubre de 2012

Comunicació audiovisual i/o digital

Podem associar a la comunicació audiovisual o digital la publicitat, els mitjans de informació i comunicació, els documentals...
L'elaboració d'un text per transmetreu visualment o digitalment és la mateixa elaboració com si fos oral o escrit.
A l'hora d'elaborar un text s'elabora una nova idea, moltes vegades les idees provenen de els audiovisuals i poden intervenir factors que no són del tot visibles han de saber si deixar-se o no influenciar.
Per a la comunicació audiovisual i/o digital hem de tenir en compte:
  • El procés d'escoltar, és el procés de reelaboració
  • Cada un connecta amb la seva experiència
  • El receptor acaba de posar un sentit, perquè ho fa des dels seus coneixements previs.
  • El missatge és molt més complex , quan l'escoltem com a públic hem d'estar molt més atents. Aquí parlaríem de la publicitat subliminar , la informació que sense adonar-nos ens pot incitar a comprar un producte o altre creient que és millor, per això nos ens podem deixar enganyar.
"A continuació a la classe vam veure un vídeo d'un senyor anomenat Guillermo Orozco que realitza una aproximació crítica i pragmàtica a les claus educatives dels mitjans audiovisuals.
En aquesta entrevista ens proposa una reflexió i ens ofereix una lectura pedagògica de la comunicació audiovisual a l'era d'Internet.
Un repte per a l'educació i que afecta a tota la comunitat educativa. Entre d'altres, l'especialista en comunicació audiovisual assenyala que la imatge té un codi universal front Internet, en aquest s'han de menester d'uns requisits per a entrar-hi.Cada mitja té un codi i cal preparar-se per a ser audiència i ser crítics envers els mateixos mitjans."

Edu3.cat


Desprès de veure aquest vídeo vam extreure una sèrie de conclusions:



  • Tota producció és una representació
  • En l'àmbit educatiu ,trobem tres actors principals:la família,l'escola i els mitjans de comunicació.
  • Famílies que estan molt de temps fóra de casa o no presten atenció als seus fills , provoca que els fills passin moltes hores a davant de la televisió per distreure´s  per tant s'estan educant amb la televisió i això comporta una gran responsabilitat per part dels mitjans de comunicació.
  • Per a introduir les noves tecnologies en l'educació tradicional, és necessària una *alfabetització digital i/o audiovisual que permeti treure el màxim profit de les noves tecnologies.
  • *L'alfabetització és dominar programes, saber llegir més enllà, saber veure i no només mirar (aprendre a escoltar), poder reconèixer la intenció comunicativa i ha de ser múltiple a les escoles. Per exemple programes de ràdio. 
  • Les noves generacions s'adapten més fàcilment al canvi , tenen la ment més oberta i hi ha menys resistència.
  • Hem de dominar el medi digital com l'audiovisual. 
Per acabar la classe vam veure una sèrie d'anuncis i vam analitzar-hi la seva intenció comunicativa.

L'audiovisual no és només un recurs tecnològic si no que està present com a receptors en el nostre dia a dia. 

INFORMACIÓ EXTRETA DELS APUNTS A CLASSE, VÍDEOS AGAFATS DE LA PÀGINA EDU.3.CAT  I DE YOUTUBE  

No hay comentarios:

Publicar un comentario