domingo, 28 de octubre de 2012

El llenguatge i les llengües

En aquesta classe de COED vam haver de llegir un article sobre: 
TUSON, J. (1984). Lingüística. Barcelona: Barcanova i fer-ne un resum , també vam omplir uns apunts a classe i vaig extreure aquestes conclusions:
El llenguatge és la manera com tot ésser humà expressa el seu pensament a través de la llengua. Una de les coses importants que hem après és que el llenguatge és més que un instrument de comunicació, i que està constituït per senyals i combinacions de senyals que s'organitzen en diversos nivells. És un reflex de com pensem i pot ser: verbal, icònic o visual.
Els humans ens diferenciem de la resta d'éssers vius per la possessió de llenguatge. Tot ésser humà desenvolupa el llenguatge i tots els infants aprenen una llengua sigui d'on sigui es a partir de l'any i mig quan s'especialitza en la seva llengua. 
Cap als 6-7 anys ja s'ha conclòs l'etapa de desenvolupament fonètic.
El llenguatge serà un element bàsic en la constitució del pensament, amb el que fem possible la comunicació gràcies a la reducció i l'ordenació de totes les percepcions que rebem de l'entorn. Va lligat amb el pensament, pensem amb paraules i quan pensem parlem, i a la memòria ja que podem establir connexions entre uns fets i uns altres. Ens permet el diàleg amb nosaltres mateixos (permet l'auto expressió).
El llenguatge existeix sense la llengua i la llengua no pot existir sense llenguatge.
La llengua són un conjunt de signes i lletres que creen els diferents idiomes i que té un paper molt important en la formació de nosaltres mateixos.
Quan parlem de llengua ens podem referir a un punt de vista global o concret , la mateixa cosa es pot dir de moltes maneres. 
Està organitzada en diversos nivells gramaticals: Pragmàtic(discurs o text), el semàntica(oració o paraula), sintàctic (sintagma), el morfològic (morfema) i el fonètic (fonema o so).



INFORMACIÓ EXTRETA DELS APUNTS DE CLASSE, IMATGE DE GOOGLE 

No hay comentarios:

Publicar un comentario